joi, 28 martie 2013

S.O.S! Imi cade parul

Nu este usor sa fii mamica, dar sa nu uitam ca inainte de toate suntem femei! De felul in care ne ingrijim acum, depinde modul in care vom arata si ne vom simti peste ani.  Parul lung sau scurt, cret sau drept, dar stralucind de sanatate, ramane una dintre trasaturile feminitatii noastre care exprima cel mai bine modul in care avem grija de trupul, mintea si sufletul nostru.


Orice femeie s-a confruntat la un moment dat cu problema caderii parului, iar mamicile, in special, stiu cel mai bine despre ce vorbesc. Pentru mine, insa, temerea ca imi voi pierde podoaba capilara a debutat inca din adolescenta, cand, pe fondul unei tendinte de ingrasare a parului si in urma vopsirilor/schimbarilor repetate de culoare, am remarcat deterioarea si subtierea dramatica a firelor de par, insotite, desigur, de pierderea treptata a acestora. 

Si astfel a inceput periplul meu in ale farmaciilor si centrelor naturiste in incercarea de a gasi cel mai eficient remediu pentru problema mea. Credeti-ma, nu exista sampon, lotiune, fiole, pastile care sa fi aparut pe piata romaneasca, pe care sa nu le fi incercat! Unele mai ieftine, altele atat de scumpe incat ma costau intreaga bursa din liceu sau facultate (bine ca de atunci am mai crescut si detin o oarecare independenta financiara). 

Dar marea provocare a urmat dupa venirea pe lume a baietelului meu, cand am realizat ca ma confruntam cu o problema foarte grava. Dupa o sarcina in care parul meu a primit numai complimente din partea tuturor, perioada in care s-a si regenerat foarte mult (graviditatea mi-a priit din plin), la exact trei luni dupa nastere a inceput sa imi cada dramatic. Si cand spun dramatic, ma refer la pumni intregi de fire pe care le strangeam de pe pieptan sau din baie. Ajunsesem sa ma stresez atat de mult din cauza parului pierdut incat aveam cosmaruri destul de des. Pot spune ca abia atunci s-a instalat un soi de depresie postnatala.

Astfel am decis ca trebuie sa iau masuri urgente si am inceput sa profundez problema, citind tot ce se putea citi pe Internet despre remedii eficiente, testate de altii. Apoi mi-am conceput o strategie de atac si o luna mai tarziu au aparut si primele rezultate. La un an de la acest episod, pot spune ca ma mandresc cu un par aproape la fel de des ca in perioada sarcinii, a carui cadere a fost redusa la un ritm normal de cateva zeci de fire zilnic.

Iata planul meu de atac impotriva caderii parului, cu rezultate vizibile:

Pasul 1
Lungimea parului.
Am facut mai intai o vizita la coafor unde am renuntat la aproximativ 10 cm din lungimea parului (aveam un par destul de lung, nu il mai tunsesem de aproape 1 an).

Pasul 2
Tratamentul intern.
Cate o capsula zilnic de Biotina C plus, din gama Nutrilite de la Amway. Puteti gasi acest produs la pretul este de 98 lei, pe site-ul companiei.

 http://www.amway.ro/product/100305,nutrilite-biotina-c-plus#.UVP5UobgXiA

Pasul 3
Alimentatia.
Pe langa suplimentele alimentare pe care le luam zilnic, am inceput sa acord mai multa atentie alimentatiei si am incercat, pe cat posibil, avand in vedere ca eram si mamica foarte ocupata a unui pui mic, sa mananc sanatos. Fructele, legumele, semintele de in, susan, nucile, alunele au devenit nelipsite din dieta mea zilnica.

Pasul 4
Samponul.
Am inceput sa folosesc numai sampoane profesionale indicate pentru afectiunea mea. Cel mai bine au functionat, la momentul respectiv, samponul si balsamul entomologice de la Insectfarm, Gama Fly-fly, accesibile pe site-ul companiei la pretul de 35 lei, respectiv 26 lei.¬
 http://www.insectfarm.com/produs.php?lang=ro&id=11


¬ Iti recomand sa citesti aici si Topul celor mai eficiente sampoane profesionale impotriv caderii parului, unde vei afla despre beneficiile samponului Insectfarm !

Pasul 5
Blandetea.
Si parul nostru necesita ingrijire speciala, blanda, nu agresiva! Iata de ce am renuntat sa mai utilizez fixativ, spuma sau orice alt produs de styling, acestea fiind rezervate ocaziilor foarte speciale. Mi-am schimbat si peria de par obisnuita cu un pieptene cu dintii rari, pentru a reduce riscul smulgerii sau ruperii firelor de par in timpul pieptanarii.

Si astfel am pus punct bataliei mele cu pierderea firelor de par! Victorie!

Un comentariu:

  1. Intrati pe acest profil si ve-ti spune adio 100% caderii parului, eu am reusit, altii au reusit si de ce nu si dvs.

    https://www.facebook.com/provillus.provillus.7

    RăspundețiȘtergere